حس بسته بندی به مشتری

اگر قصد فروش یک محصول را دارید، حتما به این نکته توجه داشته باشید، که اولین چیزی که مشتری از محصول شما می‌بیند، بسته بندی است. البته امروزه با افزایش محصولات مختلف در بازارها، جلب توجه مصرف کنندگان و ایجاد ارزش در نظر آنها بسیار سخت تر شده است.

البته بسته بندی هنوز هم برای تولید کنندگان ، یک ابزار قدرتمند برای پیروزی در این بازار پر رقابت است.

حس بسته بندی به مشتری چگونه است؟

زیرا اولین چیزی است که مشتری می‌بیند، بسته بندی است و این بسته بندی است که با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند، حس بسته بندی به مشتری و به مخاطب نشان می‌دهد این محصول از سایر محصولات خاص تر است.

به همین دلیل است که تولید کنندگان همیشه توجه ویژه‌ای به انتخاب یک بسته بندی جذاب، منحصر به فرد و چشم نواز برای محصول خود دارند.

در ادامه حس بسته بندی به مشتری را از جنبه های مختلف برروی مخاطب بررسی می‌کنیم.

ایجاد تاثیر روانی حس بسته بندی به مشتری

حس بسته بندی به مشتری میان صدها قفسه در یک سوپرماکت، در کنار صدها محصول مشابه، شخصی جلوی یک محصول می‌ایستد تا نگاهی به آن بی‌اندازد. دلیل آن هم نوع بسته بندی است.

افرادی که هرگز حتی نام محصول شمارا هم نشنیده اند، اولین برداشت خود را فقط از بسته بندی می‌گیرند.

حس بسته بندی به مشتری
حس بسته بندی به مشتری

اولین حس بسته بندی به مشتری می‌گذارید، به هیچ عنوان از ذهن مخاطب پاک نمی‌شود.

بسیاری از مصرف کنندگان، خوب بودن یا بد بودن یک محصول را، براساس ظاهر قضاوت می‌کنند. برای مثال اگر یک مشتری با عجله وارد فروشگاه شود و بخواهد یک شکلات به عنوان هدیه بخرد، وقت نگاه کردن به تمامی جزییات و محتویات درون جعبه را ندارد.

پس سریعا قفسه را نگاه می‌کند، شیک ترین و بهترین بسته بندی را انتخاب می‌کند و در نهایت خریداری می‌کند. تصمیم گیری بسیاری از مصرف کنندگان بر همین اساس است.

جلب توجه بر حس بسته بندی به مشتری 

حس بسته بندی به مشتری  عناصر زیادی در بسته بندی وجود دارد که توسط آنها توجه مخاطب به محصول جلب می‌شود. مثل رنگ ها، تصاویر، تایپوگرافی، سبک چاپ و طراحی کلی.

به همین دلیل است که اغلب اوقات مردم محصولاتی خرید می‌کنند که هرگز از قبل به خرید آن فکر نکرده بودند.

حس بسته بندی به مشتری به عنوان مثال محصولاتی بسته بندی آنها به رنگ روشن است و شکل منحصر به فرد همراه با فونتی مشخص هستند، بیشتر از محصولاتی که بسته بندی آنها معمولیست، قرار می‌گیرند.

این عناصر در بسته بندی، مخاطبان را وادار به دیدن محصول و تفکر راجع به آن می‌کند که حتی در نهایت می‌توانند منجر به فروش بیشتر شوند.

خرید محصول بر حس بسته بندی به مشتری 

خرید محصول بر حس بسته بندی به مشتری 
خرید محصول بر حس بسته بندی به مشتری

 

همانطور که قبلا هم گفتم، گاهی اوقات مردم خریدی می‌کنند که از قبل اصلا به آن فکر نکرده بودند. بسته بندی می‌تواند یک انگیزه‌ی تکانشی در مشتری برای خرید محصول ایجاد کند، در حالی که شاید اصلا نیازی به آن نداشته باشند.

حس بسته بندی به مشتری آیا تا به حال کودکی را دیده‌اید که برای خرید یک اسباب بازی با بسته بندی خاص و رنگارنگ بیتابی می‌کند؟

یا خانمی را دیده‌اید که برای خرید یک محصول خاص ( مثلا: غلات) به بازار رفته و در نهایت با یک محصولی کاملا متفاوت ( مثلا: ترشی) به خانه برگشته است؟

همه این‌ها نمونه هایی است که ثابت می‌کند یک بسته بندی چشمگیر تا چه حد می‌تواند در فروش آن تاثیر گذار باشد.

گاهی اوقات یک بسته بندی تا حدی جذاب است که مشتریان آن را فقط برای نشان دادن به دیگران خریداری می‌کنند.

حس بسته بندی به مشتری کنجکاوی مشتریان را بیدار می‌کند

یک محصول جذاب وقتی در قفسه فروشگاه گذاشته می‌شود، جذابیت اسرار آمیز و منحصر به فردی در مخاطبان ایجاد می‌کند. همچنین یک بسته بندی خوب انتظار مشتریان را از محصول بالا می‌برد.

 درست مثل پیش نمایش خوب یک فیلم که باعث می‌شود مردم بارو کنند که فیلم عالی و سرگرم کننده خواهد بود. بسته بندی هم دقیقا همینطور است.

بسته بندی شماچه احساسی به مشتری میدهد ظاهر بیرونی و جذاب می‌تواند مردم را به این باور برساند که محصول کیفیت بسیار خوبی دارد و در نهایت تمایل مصرف کنندگان را برای بررسی آن بالا ببرد که ببینند آیا محصول واقعا با کیفیت است یا خیر.

پس برای بررسی کیفیت، مطمئنا یک بار محصول را می‌خرند. اکنون، شما این شانس را دارید که ارزش برند خود را ثابت کنید. اگر کیفیت محصول شما واقعا خوب باشد، تبریک می‌گویم! شما یک مشتری دائمی پیدا کردید.

به یاد داشته باشید، شروع همه این مراحل با بسته بندی بیرونی محصول است.

حس بسته بندی به مشتری را تحریک می‌کند

حس بسته بندی به مشتری تحریک می‌کند
حس بسته بندی به مشتری تحریک می‌کند

برخی از تولید کنندگان برای بسته بندی محصول خود از ویژگی هایی استفاده می‌کنند که احساسات را در مصرف کنندگان بیدار می‌کند.

برای مثال یک خانم باردار فقط به دلیل اینکه نوشته‌ی رو محصول احساساتش را تحریک می‌کند، یک محصول مراقبت پوستی برای کودک خود خریداری می‌کند. فرض کنید نوشته های رو محصول اینگونه باشند: «بهترین مراقب را از کودک خود انجام دهید» یا «انتخاب دلسوز ترین مادران»

حس بسته بندی به مشتری مردم وقتی صحبت از احساساتشان می‌شود، زیاد فکر نمی‌کنند. مشتریان می‌توانند حتی گران ترین محصولات بدون فکر کردن به قیمت آنها بخرند،‌ اما فقط در صورتی که احساسات پنهان آنهارا بیدار کرده باشد و حس خوشایندی در آنها ایجاد کرده باشد.

بسیاری از تولید کنندگان از این ترفند برای به دست آوردن دل مردم استفاده می‌کنند.

همگام بودن حس بسته بندی به مشتری

همگام بودن حس بسته بندی به مشتری
همگام بودن حس بسته بندی به مشتری

 

حس بسته بندی به مشتری آیا تا به حال برای شما پیش آمده که، احساس تشنگی زیادی کنید و ناگهان یک جعبه آبمیوه تازه را خریداری کنید که در آن از تصاویری استفاده شده‌ که ذهن شمارا فریب می‌دهد و در شما این حس را ایجاد می‌کند: «تشنگی شما با خوردن این آبمیوه خنک و خوشمزه برطرف می‌شود» ؟

شما آن را خریدید تا نیاز فوری خود را برطرف کنید. بدون فکر کردن به برند یا هر چیز دیگری. بله، به این میگویند همگام سازی بسته بندی با نیاز های مشتری.

این روش عمدتا در بسته بندی محصولات ارزان قیمت استفاده می‌شود تا مردم فقط برای برطرف کردن نیاز های فوری خود،‌ با نگاه کردن به بسته بندی تصمیم به خرید بگیرند.

حس بسته بندی به مشتری در تصمیم نهایی

طبق گزارشات، ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم در فروشگاه ها تصمیم به خرید یک محصول می‌گیرند.

البته درست است که آنها برای خرید مشخصی خانه را ترک می‌کنند. اما اکثر آنها در باره برند محصول خاصی که قصد خریدش را دارند فکر نمی‌کنند.

حس بسته بندی به مشتری این تصمیم نهایی به شدت به فرم بسته بندی و تاثیری که روی مشتری می‌گذارد بستگی دارد.

به عنوان مثال،‌ کسی که به دنبال یک کالای لوکس و خاص است،‌ به احتمال زیاد محصولی را که بسته بندی آن شبیه به یک کالای لوکس و خاص است، خریداری می‌کند.

محصولاتی که دارای تصاویر قدیمی، رنگ های طلایی، سیاه و سفید هستند، لوکس تر از سایر محصولات به نظر می‌رسند.

حس بسته بندی به مشتری بنابراین رنگ ها، شکل ها،‌ متن و سایر عناصر بسته بندی بر تصمیم خرید نهایی مشتری، تأثیر می‌گذارد.

همه اینها نشان می‌دهد که طراحی بسته بندی برای محبوبیت و فروش کلی هر محصول، بسیار مهم است.

سخن نهایی حس بسته بندی به مشتری

حس بسته بندی به مشتری در این مقاله سعی کردم تمامی تأثیراتی که بسته بندی می‌تواند بر روی مصرف کنندگان بگذارد را، بررسی کنم. تیم رایاگرافیک بسته بندی را همانند لباس محصول شما می‌داند.

اگر قرار است احساسات مشتری را با بسته بندی خود بیدار کنید و آنهارا خیلی زیرکانه به خرید محصول خود وادار کنید، پیشنهاد می‌کنم از اهمیت طراحی یک بسته بندی حرفه‌ای و خلاقانه غافل نشوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر،‌ از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید.

09122134571

021-22377919

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

چهار − 3 =

×

 

سلام!

برای ارتباط در واتس اپ یکی از مخاطبین زیر را کلیک کنید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟